RECENZIA: Michaela Zamari – Rozhodnutie

VYDAVATEĽSTVO: Michaela Zamari
ROK VYDANIA: 2019 (2020 – druhé vydanie)
ŽÁNER: Román
POČET STRÁN: 344

„Niečo nás k sebe ťahalo a bolo to silnejšie ako naše svedomie.“ (str. 177)

Po tom, ako Raven prišla tragicky o oboch rodičov, jej život skĺzol do stereotypu, v ktorom primárne rieši svoju prácu v svadobnom salóne a stará sa o mladšieho brata Troya. Teraz však konečne nastal čas zaslúženej dovolenky. A tak obaja opúšťajú mestečko v americkom Utahu, aby si spoločne užili súrodenecké chvíle oddychu v exotickej Malajzii.

Zdanlivo neškodný výlet sa veľmi rýchlo mení na väzenie pod dohľadom tajomného a príťažlivého cudzinca, ktorý, ako sa postupne ukáže, vie o nich až príliš veľa. Hoci je Raven od prvej chvíle podozrievavá, neskôr pochopí, že mužovou jedinou túžbou je ochrániť ju pred ich spoločným nepriateľom.

Ten je síce dôvodom, ktorý spojil ich cesty, ale môže sa stať aj tým, ktorý ich následne navždy rozdelí. Dokážu sa ochrániť aj pred touto hrozbou?

„Už som bola usedená, na čítanie príliš nesústredená, na flegmatizmus príliš nervózna, na nákupy luxusných výrobkov príliš chudobná, na priveľa alkoholu nebol vhodný čas, na premýšľanie o posledných dňoch ma príliš zožierali výčitky a pri premýšľaní o dnešku ma zasa sužoval strach a úzkosť mi zvierala hrdlo. Išlo ma roztrhať od neistoty, čo sa vlastne, dopekla, deje?!“ (str. 133)

Od slovenskej autorky Michaely Zamari som už v minulosti čítala prvé dva diely série Šéf môjho šéfa (recenzie nájdete TU), ktoré sú zaraďované medzi erotické romány. Následne, koncom roka 2020, sa mi podarilo prečítať autorkinu jednohubku Zákulisie samovydávania alebo ako si vydať knihu (recenziu nájdete TU), v ktorej veľmi prívetivým spôsobom podáva zaujímavé informácie nielen pre budúcich autorov, ale aj pre tých, ktorí sa z rôznych dôvodov zaujímajú o fungovanie knižného sveta.

Kniha Rozhodnutie je dielo, v ktorom autorka opäť prichádza s niečím novým. Hoci ostala verná láske, vášni a erotike, ktoré aj v tomto príbehu hrajú prím, tentokrát jemne načrela aj do vôd trileru.

Priznám sa, že pokiaľ by som si mala vyberať len na základe obálky, po tejto knihe by som s najväčšou pravdepodobnosťou nesiahla. Bola som však veľmi zvedavá, ako sa autorka popasuje s prvkami žánru, ktorý som u nej dovtedy nevidela. Hoci mi táto kniha ležala v poličke už dlhší čas, k jej prečítaniu ma konečne nakoplo to, keď autorka zverejnila informáciu o tom, že pripravuje pokračovanie, ktoré si čitatelia sami vyžiadali.

Po prečítaní musím povedať, že som od knihy dostala presne to, čo som aj očakávala, a možno v istom ohľade ešte aj o niečo viac. Už od prvých stránok sa autorka rozhodla, že čitateľa nebude šetriť a naservírovala mu slušnú dávku akcie. To je dôvod, prečo môže na niekoho samotný úvod pôsobiť trochu uponáhľane alebo menej uveriteľne. Chýbajú prvotné súvislosti či bližšie predstavenie postáv. Na druhej strane to však malo za následok, že ma príbeh vtiahol a zaujal hneď od začiatku.

Ak autorku sledujete, pravdepodobne neušlo vašej pozornosti, že je vášnivou cestovateľkou a zážitky z ciest vkladá do väčšiny svojich kníh. Ani tento príbeh nie je výnimkou, a preto sa môžete tešiť na viacero dobrodružných scén či priblíženie (nielen) exotického prostredia očami autorky.

„Akoby sa každý z nás doteraz hľadal, bezducho predieral životom a myslel si, že nič lepšie ako zaužívaný stereotyp už neexistuje, a zrazu nás omráčila ukážka toho, čo by nám život mohol ponúknuť.
Alebo aj vziať…“
(str. 232)

Autorka do deja nezakomponovala príliš veľa vedľajších postáv, ale sústreďuje sa predovšetkým na hlavných hrdinov, ktorí sa postupne vyvíjajú. Raven často pôsobí naivne, prekvapuje nepochopiteľným správaním a podriaďuje sa mužovi, o ktorom najskôr nevie absolútne nič.

Temný a príťažlivý cudzinec Wyatt si u mňa zo začiatku príliš veľa sympatií nezískal. Postupne však autorka odhaľuje všetky potrebné súvislosti, v rámci ktorých vysvetľuje aj dôvody jeho často až drsného a nebezpečného správania. Napokon, pri postave brata Troya sa neraz pousmejete nad jeho spontánnymi rečami či nápadmi, ktoré sú príjemným spestrením deja.

Knihu Rozhodnutie odporúčam milovníkom akčných a romantických oddychoviek, ktoré sa čítajú veľmi rýchlo a ľahko. Príbeh je dynamický od prvej po poslednú stránku, neobsahuje žiadne hluché miesta a čakajú vás viaceré prekvapenia vo forme nečakaných zvratov. Autorka ma milo prekvapila nielen tým, ako sa jej podarilo zakomponovať do deja prvky trileru, ale aj samotným záverom, do ktorého uveriteľne vsadila veľa akcie, napätia, ale aj lásky či nefalšovaných emócií. Keďže koniec ostal viac-menej otvorený, rozhodne si pýtal pokračovanie, ktoré vychádza pod názvom Priznanie

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorke.
Jej tvorbu môžete sledovať na Facebooku alebo Instagrame.